Blog

Co uwzględnia cena za zajęcia językowe, a innymi słowy, dlaczego tak drogo? ;)

Rzut z góry na monety - obrazek wyróżniający dla wpisu "Skąd taka cena?, czyli czego nie wiecie o organizacji naszych zajęć językowych"

Zainspirowana postem klientki (choć po tym czasie jaki się znamy, śmiało chyba mogę powiedzieć, że również i koleżanki) Olga Skorupka, postanowiłam napisać post o tym, dlaczego wyceniamy w taki czy inny sposób nasze zajęcia językowe. Olga, która zajmuje się tłumaczeniami ustnymi i organizuje (nawiasem mówiąc świetne) tłumaczenia na konferencjach, czarno na białym dowodzi, że jej […]

Co uwzględnia cena za zajęcia językowe, a innymi słowy, dlaczego tak drogo? ;) Czytaj więcej

Uczyć bawiąc…?

Uczę od lat. Lektorzy w mojej firmie – także. Od lat także spotykamy się z listą (choć przyznam, że ostatnio rozszerzającą się) oczekiwań rodziców i samych nastoletnich uczniów. Na jej czele znajduje się: żeby nauka była zabawą… Nadszedł czas rozprawić się z mitami. Lubimy uczyć dzieci. Urozmaicamy. Zabawiamy. Wymagamy. I właśnie, kiedy wymagamy, zaczynają się

Uczyć bawiąc…? Czytaj więcej

Egzamin na autopilocie. Jak Lektorzy na 5 pomogą dostać się na Harvard

Zrzut ekranu z wycinkiem korespondencji (pozytywna ocena) między klientem a Szkołą Lektorzy na 5

Najgorszy jest dzień przed. Nie wiadomo, czy jeszcze coś powtarzać, czy już całkiem odłożyć wszystko. A może obejrzeć serial na Netflixie, nie fiksując się na słówkach? Dzień bywa nerwowy. A noc przed egzaminem zazwyczaj jest bezsenna albo w najlepszym przypadku źle przespana. Każdy z nas ma za sobą doświadczenie, kiedy musiał zdać jakiś egzamin i

Egzamin na autopilocie. Jak Lektorzy na 5 pomogą dostać się na Harvard Czytaj więcej

Z A2 do FCE w 3 miesiące?

Muszę szybko ogarnąć temat tego angielskiego. Mam na to 3 miesiące, nie używałem języka od 15 lat, będę zdawać FCE. Pomożecie?  Pomożemy! Oczywiście, od tego przecież jesteśmy. Ale czy zagwarantujemy zdanie egzaminu i dobre wystąpienie przed wspomnianymi w poście kontrahentami z zagranicy? Nie, tego zdecydowane obiecać nie możemy.  Garść liczb: Jak podaje centrum egzaminacyjne Cambridge,

Z A2 do FCE w 3 miesiące? Czytaj więcej

Najlepsza metoda nauki języka obcego

Widok mostu na rzece - obrazek wyróżniający dla wpisu "Najlepsza metoda nauki języka obcego"

Blender learning, metoda Callana czy podejście komunikacyjne? Z podręcznikiem czy bez? Grupowo czy indywidualnie? Z uprzednią nauką struktur czy też z jak najszybszą, nawet błędną, ale jednak, produkcją własną? Na żywo czy online? Pytania o najskuteczniejszą metodę nauki wracają jak bumerang, a zdaniem specjalistów odpowiedź jest jedna. Nie ma jednej, uniwersalnej, najlepszej metody nauczania i uczenia się języków, gdyż to,

Najlepsza metoda nauki języka obcego Czytaj więcej

Nie ma to jak native… Czy aby na pewno? Część 2

Mężczyzna tłumaczący młodszej osobie coś przy biurku z książkami - obrazek wyróżniający dla wpisu "Nie ma to jak native cz2"

Przed nami kolejne fakty, których być może nie jesteście świadomi zastanawiając się kto lepiej nauczy Was języka. Native czyli kto? Native speaker, to rodzimy użytkownik danego języka. Rodzimy, czyli osoba, która w danym języku mówi od dzieciństwa. Może to być więc również Polak Jan Kowalski jeśli przeszedł edukację w systemie brytyjskim, niemieckim czy francuskim –

Nie ma to jak native… Czy aby na pewno? Część 2 Czytaj więcej

Nie ma to jak native…. Czy aby na pewno? Część 1

Kobieta z ksiązką - obrazek wyróżniający dla wpisu "Nie ma to jak native cz1"

Początek kolejnego roku szkolnego za pasem, a wraz z telefonami od klientów powracają jak bumerang pytania o zajęcia z native speakerami ze wszystkich naszych języków: to tylko nieliczne argumenty klientów, którzy szukają u nas zajęć z native speakerem dla siebie, pracowników oraz swoich dzieci. Czy rzeczywiście native speaker jest najlepszą opcją?  Zarówno na swojej drodze zawodowej

Nie ma to jak native…. Czy aby na pewno? Część 1 Czytaj więcej

Nauka języka online – FAKTY I MITY (część 3)

Telefon w kobiecej dłoni na tle laptopa - obrazek wyróżniający dla wpisu "Nauka języka online Fakty i Mity cz3"

Przed nami ostatnia część artykułu, w którym obalam mity dotyczące zdalnej nauki. Rozprawiliśmy się już z opiniami dotyczącymi m.in skuteczności lekcji jedynie w odniesieniu do dorosłych, konwersacji jako jedynie słusznej formuły zajęć oraz braku podręcznika czy możliwości ćwiczenia poprawnego pisania. Co będzie dzisiaj? Zapraszam do lektury! MIT 7. Zajęcia online mogą być tylko 1 na

Nauka języka online – FAKTY I MITY (część 3) Czytaj więcej

Nauka języka online – FAKTY I MITY (część 2)

Kobieta wpatrzona w ekran laptopa - obrazek wyróżniający dla wpisu "Nauka języka online Fakty i Mity cz2"

Dziś rozprawię się z kolejnymi trzema mitami. Ciekawi mnie, czy też się z nimi zetknęliście. MIT 4: Patrzenie na siebie przez “bite” 60 minut nie jest czymś, co chciałoby się regularnie powtarzać. Zgadzam się w 100%, tylko że tak nie wyglądają dobre zajęcia online! Jak już pisałam w pierwszej części artykułu, na zajęciach zdalnych oglądamy

Nauka języka online – FAKTY I MITY (część 2) Czytaj więcej

Nauka języka online – FAKTY I MITY (część 1)

Dłonie piszące na klawiaturze - obrazek wyrózniający dla wpisu "Nauka języka online Fakty i Mity cz1"

Choć możliwość zajęć online pojawiła się na naszym rynku już parę ładnych lat temu, wiele osób, zwłaszcza wychowanych bez stałego (lub wręcz żadnego) dostępu do komputerów i telefonów komórkowych, nadal nie może się do nich przekonać. Ostatnio zajęcia online energicznie wkraczają w nasze życie jako alternatywa dla tradycyjnych, stacjonarnych zajęć niemożliwych do przeprowadzenia ze względów na

Nauka języka online – FAKTY I MITY (część 1) Czytaj więcej

Scroll to Top