Magdalena Adaszewska na ekranie laptopa - obrazek wyróżniający dla wpisa "Jak wyglądają nasze zajęcia online?"

Jak wyglądają nasze zajęcia online?

Bardzo często klienci zadają mi pytanie o zajęcia prowadzone online:

  • Czy są one tak samo skuteczne jak zajęcia prowadzone “na żywo”?
  • Czy prowadzą je ci sami lektorzy?
  • Jak wygląda nauka na Skypie?

Nie wiem, jak wyglądają zajęcia na Skypie prowadzone w innych szkołach czy firmach, ale wiem, jak wyglądają w mojej 🙂 Mam nadzieję, że poniższym zestawieniem rozwieję wszelkie wątpliwości tych z Państwa, którzy jeszcze zastanawiają się nad tą formą nauki języka.

Nie lubię zajęć na platformie.

I bardzo dobrze, bo my takich nie prowadzimy 🙂 Na naszych zajęciach online spotkają Państwo tych samych lektorów, którzy prowadzą zajęcia stacjonarne. Nie udostępniamy nagranych wcześniej zajęć tematycznych. Podczas zajęć online na 60 lub 90 minut spotkamy się ze specjalnie dobranym dla nas lektorem, który realizuje wspólnie ustalony z nami plan pracy, który pozwala zrealizować nam nasze cele językowe. 

Nie mam Skype’a.

Nie szkodzi 🙂 Choć każdy z lektorów ma jakiś ulubiony program przez który prowadzi zajęcia, możliwości jest wiele. Skype, Zoom, FaceTime, Whereby (dawny Appear.in), Messenger, to tylko niektóre z programów, z których korzystają nasi lektorzy. Niektóre z nich, jak Whereby, pozwalają również na zdalne prowadzenie zajęć grupowych.

A co z zeszytem?

Podczas zajęć prowadzonych przez Internet pracujemy głównie w oparciu o usługę Google Docs, która sprawdza się świetnie jako tablica / zeszyt. W czasie rzeczywistym widzimy to, co notuje nam lektor, sami nanosimy swoje komentarze, uwagi, podkreślamy ważne kwestie – lektor również widzi to w czasie rzeczywistym, tak jakbyśmy pracowali na flipczarcie. Jeśli zaś chodzi o słownictwo poznawane w czasie zajęć, to dzięki aplikacji Quizlet tradycyjne zeszyty powoli odchodzą do lamusa, nawet podczas zajęć stacjonarnych. Quizlet działa na komputerze i na komórce i jest rodzajem spersonalizowanego słowniczka który lektor tworzy wraz z kursantem i do którego jedynie oni mają dostęp. Aplikacja ta zawiera siedem modułów, dzięki którym powtarzamy słownictwo za każdym razem w inny sposób; możemy również posłuchać wymowy słów / wyrażeń, które się w nim znajdują. Lektorzy na bieżąco notują w Quizlecie nowe słownictwo, a my od razu, w czasie rzeczywistym mamy do nich dostęp i widzimy je na ekranie.

Co jeszcze można robić zdalnie?

Wszystko 🙂 Dzięki funkcji dzielenia ekranu możemy pokazać lektorowi mail od obcojęzycznego klienta, w którym nie zrozumieliśmy jakiegoś fragmentu, a programy typu Watch Together umożliwią nam wspólne obejrzenie reportażu. Udostępnienie dźwięku z komputera lektora pozwoli mu na puszczenie nam na przykład słuchanki egzaminacyjnej.

A tradycyjne ćwiczenia?

Też będą 🙂 My, lektorzy mamy do swojej dyspozycji ogromną liczbę stron z gotowymi już ćwiczeniami lub grami językowymi oraz programów, w których sami przygotowujemy spersonalizowane ćwiczenia dla naszych uczniów. Quizy, testy Google, uzupełnianie luk, dopasowywania, krzyżówki, wirtualne escape roomy, nowoczesne odmiany BINGO, a nawet wirtualne gry planszowe, rebusy i łamigłówki to tylko niektóre możliwości, które pomagają nam sprawdzać słownictwo i znajomość gramatyki naszych słuchaczy i które wbrew temu, co mogłoby się wydawać, są atrakcyjne również dla dorosłych, nie tylko dla dzieci czy młodzieży.

Wymagania sprzętowe.

Do tego, by móc w pełni korzystać ze wszystkich dobrodziejstw nauki online musimy mieć jedynie komputer z szybkim łączem internetowym i kamerę. W naszym przypadku przydaje się również Gmail, ale jego założenie zajmuje tylko chwilkę. 

A jeśli nie znam się na tych wszystkich programach?

Nasi lektorzy wszystko na spokojnie wytłumaczą i wyjaśnią. Jeśli ktoś nie jest pewny, czy dany program który zainstalował lub mikrofon działają poprawnie, zawsze proponuję przetestowanie sprzętu bezpośrednio ze mną przed pierwszymi zajęciami, by mieć pewność, że lekcja odbędzie się bez zbędnych zakłóceń.

Dodatkowe korzyści.

Zajęcia online mają tę przewagę, że możemy je mieć bez względu na to, czy w danym tygodniu pracujemy w biurze czy też podróżujemy w interesach, a jak wiadomo regularna nauka jest podstawą sukcesu. Łatwiej jest nam też zorganizować odrabianie zajęć które z różnych względów się nie odbędą, gdyż lektorzy pracujący zdalnie są bardziej dyspozycyjni – nie muszą do czasu zajęć doliczać czasu przeznaczonego na dojazd do klienta. 

Czy zajęcia online są tańsze?

W Lektorzy na 5 cena za dane zajęcia jest taka sama bez względu na to, czy są to zajęcia stacjonarne czy online. Dlaczego? Prowadzą je ci sami doświadczeni lektorzy (z minimum kilkunastoletnim stażem w nauczaniu, po części metodycy, i native speakerzy z wykształceniem kierunkowym), którzy podobnie jak “w realu” mają do naszej dyspozycji 60 lub 90 minut swojego czasu. Tak samo też muszą się przygotować do zajęć, a większość z nich ukończyła również dodatkowe szkolenia z zakresu nauki języka w ten właśnie sposób (tak, tak, metodycy dużo uwagi poświęcają obecnie różnym aspektom nauki online).

Mam nadzieję, że udało mi się rozwiać wszystkie wątpliwości dotyczących nauki online z którymi się spotykam. Jeżeli ktoś z Państwa ma jeszcze jakieś pytania, śmiało proszę umieścić je w komentarzu. Na zakończenie dodam, że sama jako lektor bardzo długo przekonywałam się do zajęć prowadzonych w ten sposób, ale obecnie połowę moich zajęć prowadzę zdalnie, ucząc osoby mieszkające zarówno w Warszawie czy Wrocławiu jak i Anglii, Szkocji, Belgii, Hiszpanii czy Singapurze. Ale to już zupełnie inna historia.

Scroll to Top